Saturday, May 19, 2012

Tip Posisi Hubungan Seks Ketika Hamil






Pada waktu kehamilan, hal ini tidak bermakna anda sudah tidak boleh mengadakan hubungan seks. Apa yang anda perlu ketahui adalah beberapa posisi hubungan seks yang sesuai dan selamat ketika kehamilan sedang semakin membesar.


Di sini anda akan didedahkan dengan beberapa posisi seks yang ideal ketika hamil:


Posisi pertama :


Posisi pertama ini adalah yang paling ideal dan selesa buat isteri di mana isteri akan berada diposisi atas kerana dia kaan dapa mengawal kedalaman penetrasi.


Posisi kedua:


Posisi duduk ialah yang kedua dan kedudukan hubungan seks ini adalah lebih popular dikalangan ibu mengandung iaitu ketika berada dipertengahan kehamilan. Hal ini kerana dia tidak perlu melakukan banyak gerakan. Suami akan berada pada bahagian bawah, iaitu duduk dan kemudian isteri pula duduk diatasnya dalam keadaan saling bertentangan atau berdepan. Bila situasi kandungan semakin sarat, kedudukan isteri membelakangi suami pula adalah juga posisi yang terbaik.


Posisi ketiga:


Posisi ini adalah di mana suami berada di atas tetapi mengekalkan baringan dalam separuh badan.


Posisi keempat:


Posisi berlutut atau berdiri bersama dan berdepan.


Apa yang anda perlu tahu doktor akan menasihatkan suami isteri tidak melakukan hubungan seks pada kes-eks kehamilan seperti:
1. Ancaman keguguran atau pernah alami keguguran.
2. Placenta berada dibawah (plasenta previa)
3. Riwayat kelahiran premature (pra-matang)
4. Pendarahan vagina atau keluar cairan yang tidak diketahui penyebabnya.
5. STD atau penyakit seksual yang menular.
Oleh itu, jika anda berasa was-was untuk melakukan hubungan seks semasa proses kehamilan, jangan anda sengan untuk berjumpa dengan doktor atau pakar sakit puan untuk mendapatkan pandangan serta nasihat dari mereka.
http://www.kuatbatin.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...